Interfata personalizata
Interfata grafica cu configuratii de afisare prestabilite, ferestre care pot fi aranjate intr-un mod personalizat si suport complet pentru drag-and-drop (tragere si plasare). Schemele predefinite pentru navigare permit configurarea usoara a modului de navigare al mouse-ului.
|
|
|
Instrumente parametrizate de proiectare urbana
CityEngine vine cu un set complet de instrumente ce permit proiectarea si editarea machetelor urbane cu strazi, blocuri si parcele. Amenajarile stradale, cum ar fi rondurile sau squar-urile pot fi controlate prin intermediul interfetelor parametrizate, oferind feedback vizual imediat.
|
|
|
City Wizard
CityEngine City Wizard reprezinta cea mai usoara modalitate de a genera un oras care tine cont de reglementari. Creati si generati orase din sabloane predefinite, cu doar cateva click-uri.
|
|
|
Modelare procedurala
Modelarea procedurala permite generarea si atribuirea de texturi 3D din date 2D referitoare la cladiri si strazi. Avand la baza un set de reguli, modelarea procedurala permite valorificarea propriilor texturi realizate in 3D, iar utilizarea stilurilor predefinite permite modificarea cu usurinta a setarilor, cu doar cateva click-uri.
|
|
|
|
|
|
Rule Editor (Node-based Visual Editing or Scripting)
Fisierele care stocheaza reguli (.cga) sunt create si modificate in Rule Editor. Editorul de scripturi contine caracteristici precum evidentierea sintaxei si optiuni de finalizare a comenzii. De asemenea, interfata vizuala node-based permite explorarea si editarea grafica a regulilor.
|
|
|
Modele de elevatie si harti
Modele de elevatie si harti de altitudine pot fi importate, editate sau exportate sub forma de retele de poligoane. Harti raster pot fi utilizate ca suport pentru selectii, sau pentru generarea de modele bazate pe reguli.
|
|
|
Integarea formatelor de baza 2D si 3D
Pentru integrarea cu aplicatii 3D/CAD, CityEngine permite lucrul cu formate bine cunoscute ca OBJ, 3DS si DXF, precum si VOB pentru Vue e-on software. Exportul datelor permite stocarea texturilor intr-un singur folder, pentru o utilizare usoara si partajarea cu alte instrumente.
|
|
|
Importul datelor OpenStreetMap
Retelele stradale si amprentele la sol ale elemenetelor dintr-un oras pot fi importate din OpenStreetMap in CityEngine. Acest lucru permite generarea rapida a zonelor urbane, pe baza strazilor existente sau a amprentelor la sol ale cladirilor.
|
|
|
Integrarea datelor in format Esri File Geodatabase si Shapefile
Importati date GIS in CityEngine, precum strazi, amprenta cladirilor si parcelele, in format Esri File Geodatabase (.gdb) sau Shapefile (.shp). Atributele obiectelor spatiale pot fi de asemenea importate si utilizate pentru a creea reguli procedurale.
|
|
|
|
|
|
Generarea de rapoarte personalizate
Rapoarte personalizate pot fi generate pentru a analiza design-ul urban, si includ calculul unor indicatori urbani importanti precum GFA (Gross Floor Area), FAR (Floor Area Ratio), etc. Rapoartele sunt actualizate automat si instantaneu.
|
|
|
|
|
|
CityEngine SDK
CityEngine SDK va pemite sa incorporati crearea procedurala a geometriilor in alte aplicatii cum ar fi instrumentele de modelare 3D (de exmplu SketchUp, Maya), motoarele grafice (de exemplu Unity3D, Unreal Engine), motoarele de simulare (de exemplu CitiLabs, Vega prim), sau instrumentele si extensiile ArcGIS for Desktop personalizate.
|
|
|
Facade Wizard
Creati reguli pentru reprezentarea fatadelor in mod interactiv, dintr-o imagine sau dintr-un model de textura existent. Regulile de reprezentare a fatadelor generate astfel au dimensiuni ce pot fi ajustate, si prin urmare pot fi aplicate in design-ul altor cladiri. Aceste reguli pot fi modificate cu usurinta, prin adaugarea de modele de ferestre mai detaliate, precum si prin generarea de informatii sumarizate pentru rapoarte.
|
|
|
Integrarea datelor in format KML
Importul si exportul datelor in format Google Keyhole Markup Language (.kml/.kmz) permite schimbul de modele 3D geo-referentiate intre aplicatii precum ArcGIS sau Google Earth.
|
|
|
Integrare avansata pentru formatele 3D
Formatele standard Collada (1.4.1) si Autodesk FBX (2012.1; doar export) permit un transfer optim al datelor 3D. Printre caracteristici se numara materiale avansate, asset instancing, multiple setari UV, grupari sau codari binare. Continutul 3D poate fi de asmenea exportat in format Pixar RenderMan (.rib) si NVIDIA (.mi). Utilizatorul poate grupa texturile intr-un singur folder pentru o utilizare si partajare rapida a modelelor generate cu alte software-uri.
|
|
|
Interfata pentru scripturi Python
Automatizati comenzile repetitive cu ajutorul interfetei de programare Python. De exemplu, creati automat diferite niveluri de detaliere, importati instante Autodesk FBX, etc.
|
|
|
Export automatizat prin script
Permite automatizarea prin scripturi Python a proceselor complexe de export, precum completarea metadatelor si a altor informatii pentru fiecare cladire.
|
|
|
Navigare 3D cu mouse-ul
Experimentati o navigare naturala si intuitiva cu mouse-ul 3D. Navigati in toate cele trei dimensiuni simultan. Disponibil doar pentru sistemele de operare Windows si Mac.
|
|
|